W dniu 11 lipca 2025 roku odbyła się XV Sesja Rady Miejskiej w Supraślu, która została zwołana na wniosek burmistrza. Sesję otworzyła przewodnicząca Rady, witając burmistrza, sekretarza, skarbnika oraz wszystkich obecnych radnych i gości. Stwierdziła również obecność kworum, co umożliwiło podjęcie uchwał.
Rada przeszła do głosowania nad porządkiem obrad. W głosowaniu wzięło udział 8 radnych, z czego 7 głosowało za, 1 się wstrzymał. Porządek obrad został przyjęty.
Przewodnicząca Rady poprosiła skarbnika lub sekretarza o przybliżenie tematu. Skarbnik omówiła wykonanie budżetu, wskazując na nadwyżkę budżetową w wysokości ponad 4 milionów złotych oraz zadłużenie gminy na poziomie 52 milionów złotych. Podkreśliła, że część kredytów została już spłacona.
Daniel, przewodniczący Komisji Rewizyjnej, przedstawił opinię komisji, która pozytywnie oceniła sprawozdanie oraz wykonanie budżetu. Zaznaczył, że niskie wykonanie wydatków majątkowych wynoszące 72,2% budżetu wymaga poprawy w przyszłości.
W dalszej części dyskusji radni wyrazili swoje opinie na temat sytuacji finansowej gminy oraz podziękowali burmistrzowi i pracownikom urzędu za ich wysiłki. Burmistrz oraz sekretarz również podziękowali radnym za ich obecność i zaangażowanie w sprawy gminy.
Rada przeszła do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok. W głosowaniu wzięło udział 9 radnych, wszyscy głosowali za przyjęciem uchwały. Uchwała została przyjęta.
Przewodnicząca Rady ogłosiła zakończenie sesji, dziękując wszystkim za udział i zaangażowanie. Sesja została zamknięta o godzinie 15:00.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.